Czy wdrożenie systemów w firmie jest procesem jednorazowym?? Kto może nam pomoc przy wdrożeniu?? Czym się kierować???

Więcej…Od jabłka do konfitury - historia pewnej firmy

Nowości technologiczne od Microsoft dostępne w pakiecie NAV365 Zalety integracji systemu ERP – Microsoft Dynamics NAV z Office 365 i Microsoft Azure

Więcej…Microsoft Dynamics NAV z Office 365 i Microsoft Azure

Alior Bank i Uber wkraczają na nowy poziom usług na polskim rynku

Więcej…Alior Bank rozpoczyna współpracę z Uberem

Aby przetrwać ewolucję, zapewniając firmie wysoką sprzedaż oraz zadowolenie klientów należy sprostać stawianym wyzwaniom.

Więcej…5 kluczowych wyzwań w handlu detalicznym

Darmowa wersja systemu ExpertWMS® w modelu online wprowadzana na rynek przez spółkę DataConsult z Krakowa

Więcej…Czy WSM może być za darmo?-ExpertWMS® w wersji online

Jak wynika z rejestru REGON, w Polsce funkcjonuje blisko trzy miliony jednoosobowych działalności gospodarczych[1]. Polacy chętnie podejmują decyzję o rozpoczęciu pracy na własny rachunek. Wraz z przejściem „na swoje” pojawiają się jednak nowe wyzwania, m.in. znalezienia przestrzeni dla firmowego biura. Bywa, że najlepszym rozwiązaniem może być siedziba w… naszym mieszkaniu. Eksperci finansowi oraz od ergonomii pracy podpowiadają, w jaki sposób stworzyć funkcjonalną przestrzeń do pracy we własnym „M”, z czego sfinansować zakup wyposażenia i co zrobić, by zredukować jak najwięcej kosztów.

Więcej…Biuro w domu, czy to się opłaca?

Poczta elektroniczna jest jednym z najważniejszych narzędzi komunikacji w dzisiejszym świecie. Pozwala na szybką i łatwą wymianę informacji między osobami, bez względu na odległość czy czas. Jednym z wariantów poczty elektronicznej jest poczta internetowa we własnej domenie. Kto powinien zdecydować się na taki rodzaj poczty? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek i porad dla osób, które zastanawiają się nad taką decyzją.

Więcej…Moja poczta mailowa: Kto powinien zdecydować się na pocztę internetową we własnej domenie?

Prowadzisz firmę? Zatem doskonale wiesz, jak wiele poufnych danych jest obecnie przekazywanych w formie cyfrowej zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Współcześni złodzieje, zamiast zaopatrywać się w kominiarki, kupują wydajne komputery, aby wykorzystać luki w cyfrowych zabezpieczeniach w Twojej firmie i wirtualnie wynieść z Twojego przedsiębiorstwa poufne informacje. Taka kradzież może być znacznie poważniejsza w skutkach niż zwykłe włamanie i rozbicie szyby.

Więcej…Sprawdź, czy Twoja firma jest podatna na cyberataki!

Tak zwana pełna księgowość, czyli prowadzenie ksiąg rachunkowych to w niektórych przypadkach obowiązek firm oraz organizacji. W tym artykule wskażemy Ci podstawowe informacje dotyczące tego, kiedy konieczne jest zamówienie tego typu usług księgowych.

Więcej…Kogo obowiązuje prowadzenie ksiąg rachunkowych?

Organizacja konferencji w górach to zadanie wymagające, jednak dzięki odpowiednim wskazówkom i poradom, organizacja takiego wydarzenia może okazać się łatwiejsza i bardziej efektywna. W niniejszym artykule przedstawiamy kilka ważnych wskazówek i porad, które pomogą w organizacji konferencji w górach.

Więcej…Jak organizować konferencje w górach - wskazówki i porady dla organizatorów

Świadomość korzyści płynących z tego, co robi UX, jest powszechna zarówno we wielkich korporacjach, jak i w mniejszych firmach próbujących dopiero zawalczyć o szerszy udział w swojej branży.  Jeszcze do niedawna dobry UI był jedną z zalet pozwalających zdobyć serce klienta. Teraz jest on absolutnym minimum, które bezwzględnie należy spełnić - użytkownicy bez chwili zastanowienia rezygnują z interakcji i zakupów, jeśli interfejs okazuje się niezbyt estetyczny lub mało intuicyjny.  Zalety korzystania z UX są więc oczywiste, ale nie każda organizacja potrafi we własnym zakresie wprowadzić zmiany poprawiające doświadczenia użytkowników. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc ekspertów, którzy wiedzą co daje dobry UX UI i wdrażają go na co dzień.

Więcej…Poznaj 6 powodów, dla których warto skorzystać z agencji UX i UI

Klimatyzacja do ogrzewania coraz częściej wybierana jest jako alternatywne źródło ciepła. Także, jeżeli chodzi o okres zimowy. Powodem tego faktu może być m.in. to, że w Polsce nie ma już takich srogich zim. Klimatyzacja z funkcją grzania, wyposażona w solidne podzespoły, jest w stanie poradzić sobie w domach, a także w pomieszczeniach biurowych.

Więcej…Czy można ogrzać dom klimatyzatorem?

Żyjemy w czasach ogromnej rynkowej konkurencji. Producenci i dostawcy usług, aby pozyskiwać kolejnych klientów muszą stale myśleć o tym, po jakie metody promocji swojego biznesu sięgnąć, aby choć odrobinę wyróżnić się na tle konkurencji. Z reguły jednak pomimo ogromnych chęci i zaangażowania, efekty ich pracy pozostawiają niedosyt. W takich momentach jedną z opcji wartych rozważenia staje się doradztwo marketingowe. Na czym polega taka usługa i w jakich obszarach może wesprzeć rozwój firmy? O tym poniżej.

Więcej…Doradztwo marketingowe sposobem na wyróżnienie się na rynku

Maszyny do pakowania są bardzo pomocne w wielu branżach, umożliwiając efektywne i precyzyjne pakowanie różnych produktów. Dzięki zautomatyzowanym procesom pakowania, firmy mogą zaoszczędzić czas, pracę i pieniądze. Maszyny do pakowania są szczególnie przydatne w branżach, w których pakowanie odgrywa kluczową rolę w procesie produkcyjnym. W tym artykule skupimy się na dwóch takich branżach – kosmetycznej i spożywczej.

Więcej…Maszyny do pakowania – w jakich branżach można je wykorzystać?

Z roku na rok na nowe mieszkania decyduje się coraz więcej Polaków. Według raportu firmy doradczej REAS, w III kwartale br. deweloperzy sprzedali 17,5 tys. mieszkań, czyli o prawie 2,5 tys. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Kupno własnego lokum to ważna decyzja, często podejmowana raz na całe życie. Dlatego warto zrobić to świadomie i u sprawdzonego dewelopera. Eksperci wskazują trzy podstawowe pytania, które warto zadać, zanim zdecydujemy się na konkretną ofertę.

Więcej…Pierwsza randka z deweloperem? Sprawdź 3 pytania, które powinieneś mu zadać

"Osoba korzystająca z usług coacha może z jego wsparciem zainicjować działania mające na celu osiągnięcie wybranych przez siebie celów"

Więcej…Czym jest coaching a czym nie jest

Według badań na temat coachingu prowadzonych przez PwC na potrzeby ICF Global proces coachingowy w Polsce trwa od 3 do 6 miesięcy, może być on jednak przedłużony. 

Więcej…Jak wygląda proces coachingowy

Jakimi metodami coachingowymi można sprawdzić efektywność jego działania? Czy coachig może zwiększyć efektywność firmy?

Więcej…Co daje nam Coaching?

Bezpłatna konferencja w tematyce systemów mobilnych i magazynowych

Więcej…Konferencja Syriusz

Spotkanie użytkowników SolidWorks i SolidCAM

Więcej…Wrocław 18 Listopada

Leasing samochodowy to forma finansowania, która pozwala na wynajęcie auta od specjalnej firmy na określony czas. W zamian za comiesięczne opłaty leasingowe, klient ma prawo korzystać z pojazdu przez cały okres trwania umowy. Po upływie określonego czasu klient może zwrócić samochód, wykupić go za określoną kwotę, lub przedłużyć umowę leasingową. Takie rozwiązanie może być korzystną opcją dla firm, które potrzebują dużej floty pojazdów do celów biznesowych, ale również osób prywatnych. 

Więcej…Leasing na samochód – co powinieneś wiedzieć?

Samochody poleasingowe cieszą się specyficzną reputacją. Dla niektórych stanowią synonim okazji, z kolei inni kierowcy unikają tego typu ofert jak ognia, wskazując na nadmierne zużycie takich aut. W jaki sposób najłatwiej sprzedać pojazd użytkowany w ramach umowy leasingowej?

Więcej…Jak sprzedać auto poleasingowe?

Jeżeli nie planujemy samodzielnej sprzedaży samochodu, będziemy musieli skorzystać z pomocy pośrednika. W tej kategorii możemy wybierać między skupem autem oraz komisem, przy czym ta pierwsza opcja jest znacznie wygodniejsza, szybsza i prostsza. Dlaczego?

Więcej…Skupy aut – lepsza alternatywa komisu samochodowego

Ingolstadt, 3 lipca 2019 r. Audi prezentuje sportową wersję topowego modelu rodziny Q – SQ8 TDI (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8 łączna emisja CO2 w g/km: 205 – 204). Ośmiocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa biturbo, zapewnia temu dużemu SUV’owi coupé doskonałe osiągi oraz wysoką wydajność. Rozwiązania techniczne zawieszenia, układ aktywnej stabilizacji przechyłu, układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy gwarantują doskonałe prowadzenie auta. Audi SQ8 TDI w europejskich salonach sprzedaży czterech pierścieni pojawi się późnym latem.

Więcej…Najwyższa wydajność: Audi SQ8 TDI

  • Prestiżową międzynarodową nagrodę w dziedzinie „car design" przyznano, w kategorii „Concept car", pierwszemu kompaktowemu SUV-owi Alfa Romeo z napędem hybrydowym typu plug-in.
  • W zachwycającym samochodzie koncepcyjnym Tonale charakterystyczne cechy włoskiego stylu są przeniesione w przyszłość, tworząc idealną mieszankę cennego dziedzictwa oraz zapowiedź nowych norm.
  • Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w zeszłym tygodniu podczas inauguracji Parco Valentino 2019.
Więcej…Koncepcyjny samochód Alfa Romeo Tonale zwycięzcą „Car Design Award 2019”.

Kia Stinger
Od czasu wprowadzenia Stingera do sprzedaży Kia Motors tylko w Polsce zebrała na ten model ponad 1000 zamówień. Kia Motors America – podczas trwającego właśnie Salonu Samochodowego w Nowym Jorku – ogłosiła, że powstanie wersja limitowana pierwszego Gran Turismo w historii koreańskiej marki – Stinger GTS. Plan zakłada wyprodukowanie jedynie 800 egzemplarzy. Stinger GTS bazuje na topowej odmianie GT, napędzanej przez 3,3-litrowy silnik V6 twin turbo o mocy 365 KM. Auto będzie oferowane, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.

Więcej…Stinger GTS – jednostka elitarna

passat
Dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwiązań technologicznych zrzeszonych pod nazwą IQ.Drive, nowy Passat umacniania się na pozycji lidera klasy średniej → nowy Passat to kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej: po raz pierwszy zastosowano system Travel Assist, dzięki któremu Passat porusza się częściowo automatycznie w zakresie prędkości do 210 km/h, tym samym znacząco odciążając kierowcę

 

Więcej…Nowy Passat już dostępny do zamawiania z wybranymi silnikami i w wyższych wersjach wyposażenia

ProCeed
Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i funkcjonalnością kombi. Debiut ProCeeda w wersji produkcyjnej miał miejsce podczas salonu samochodowego w Paryżu we wrześniu ubiegłego roku. Auto jest oferowane wyłącznie w Europie, do sprzedaży w Polsce trafi w połowie stycznia 2019 roku.

Więcej…Do polskich salonów wjeżdża nowa Kia ProCeed w nadwoziu shooting brake

Social media to potężne narzędzie, które pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie.

Więcej…Zalety korzystania z social mediów przy promocji sklepu internetowego

Urządzenia do przesyłania strumieniowego w ostatnich latach stają się coraz bardziej popularne – nie bez powodu. Przenośne, często aktualizowane i stosunkowo niedrogie w porównaniu z nowym inteligentnym telewizorem, urządzenia te oferują wygodny, ekonomiczny i konfigurowalny sposób dostępu do szerokiej gamy treści w zaciszu własnego domu. Inteligentne telewizory i urządzenia do przesyłania strumieniowego stanowią aż 20% wszystkich podłączonych urządzeń IoT, a potencjalne luki w oprogramowaniu sprzętowym mogą mieć wpływ na znaczną część użytkowników.

Więcej…Bitdefender ujawnia luki w Amazon Fire TV Stick

Świadomość tego, czym jest i jak działa ransomware, rośnie. Przedsiębiorstwa mają dostęp do coraz skuteczniejszych zabezpieczeń, a międzynarodowe organizacje współpracują, by powstrzymać grupy cyberprzestępców, których celem jest wymuszanie okupów. Mimo tego ransomware stale ewoluuje i dziś każda firma może stać się jego ofiarą.

Więcej…Powtarzające się ataki ransomware. Co naraża firmy?

Według ostatnich danych, w kwietniu br., Youtube.com zanotował w Polsce blisko 17 mln użytkowników.

Więcej…Video w marketingu internetowym

Video wypiera obraz – przekonują marketingowcy, badający zaangażowanie Internautów w obcowanie z różnego rodzaju treściami w Sieci.

Więcej…Jak robi się SEO na YouTube?

Rzeczywistość, w której żyjemy ewoluuje coraz szybciej, a najbardziej spektakularną zmianą, która ułatwia nam codzienne obowiązki jest Internet Rzeczy. 

Więcej…Internet Rzeczy — czy jest się czego bać?

Nowy rok, nowe porządki. To doskonały moment na to, aby przyjrzeć się swojej domowej przestrzeni i pozbyć się z niej rzeczy, których nie potrzebujemy, a które kurzą się na półkach, w szafach i pawlaczach. Nie obędzie się bez gruntownego odkurzania, które bywa uciążliwe, ale dzięki odkurzaczom Samsung Jet™ i Bespoke Jet™ zrobimy to nie tylko szybciej i skuteczniej, ale także wygodniej.

Więcej…Samsung Jet i Bespoke Jet - Nowa jakość sprzątania

Nowoczesne technologie, zróżnicowane portfolio i personalizacja wrażeń – tak można opisać ofertę telewizorów Samsung na 2023 rok. Na targach CES 2023 firma zaprezentowała właśnie najnowsze linie Neo QLED, MICRO LED i OLED oraz kolejne nowości z kategorii Lifestyle, dzięki którym domowa rozrywka jeszcze lepiej wpisuje się w styl życia widzów.

Więcej…Samsung stawia na różnorodność. Nowe telewizory OLED

Wyroby z plastiku mają rozległe zastosowanie i są one używane przez nas praktycznie każdego dnia. Jak powstają? Do tego celu stosowane są odpowiednie maszyny, które potrafią szybko przygotować nawet skomplikowane i duże elementy z tworzyw sztucznych. Jakie z maszyny wykorzystuje się w tym celu najczęściej?

Więcej…Maszyny do produkcji wyrobów z plastiku: rodzaje i przeznaczenie

Panele podłogowe stały się dziś jednymi z najpowszechniejszych metod wykończenia podłóg wielu wnętrz, zarówno o charakterze prywatnym, jak i publicznym. By jednak panele podłogowe czy drewniane podłogi cieszyły nas doskonałą prezencją oraz trwałością na lata, kluczowym jest wybór właściwych podkładów, które stanowią tzw. bazę dla podłogi. Jednym najbardziej cenionych na rynku jest model Multiprotec 1000 3in1 od znanej marki Arbiton. Przyjrzyjmy się mu z bliska. Gotowi na garść praktycznych wskazówek? Zaczynamy!

Więcej…Nowoczesne podkłady pod panele Arbiton Multiprotec 1000 3in1

Sterowniki PLC (Programowalny sterownik logiczny) to urządzenia służące do sterowania i nadzoru nad procesami produkcyjnymi i przemysłowymi. Sterowniki te zastępują tradycyjne systemy mechaniczne, pneumatyczne i elektromechaniczne, umożliwiając automatyzację i poprawę efektywności procesów produkcyjnych. Aby zapewnić jak najlepsze zrozumienie sterowników programowalnych PLC, w tym artykule omówię ich budowę, działanie, języki programowania i zastosowanie.

Więcej…Jak pracuje sterownik PLC?

Beton jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów budowlanych na świecie. Jego uniwersalność i wytrzymałość sprawiają, że znalazł zastosowanie w różnych dziedzinach, od budownictwa drogowego po konstrukcje mostowe i budynki mieszkalne. Betoniarnie to miejsca, w których produkowany jest beton. W tym artykule omówimy jak działa betoniarnia oraz jakie są jej podstawowe elementy.

Więcej…Jak działa betoniarnia i jakie są jej podstawowe elementy?

Wybór odpowiedniego laptopa jest kluczowy dla tych ludzi, którzy mają pracę online lub po prostu dużo czasu spędzają przed monitorem. Niezależnie od tego, czy wykorzystujesz swój komputer do pracy czy też do rozrywki z pewnością zależy ci na tym aby ten sprzęt był dostosowany do ciebie a jego jakość stała na dobrym poziomie. Jak więc wybrać konkretny sprzęt spośród wielu modeli dostępnych na rynku? Na co zwrócić uwagę przy wyborze laptopa i gdzie można znaleźć modele, które mogą cię interesować?

Więcej…Jak wybrać odpowiedniego laptopa dla siebie?

Grzałki przemysłowe to niezbędne elementy w wielu dziedzinach przemysłu. Są wykorzystywane do podgrzewania substancji, płynów czy gazów. Dzięki nim możliwe jest utrzymanie odpowiedniej temperatury w procesach produkcyjnych. Grzałki przemysłowe znajdują zastosowanie w różnych branżach, takich jak przemysł chemiczny, spożywczy, farmaceutyczny czy motoryzacyjny.

Więcej…Wykorzystanie grzałek przemysłowych w różnych branżach

Praca w dziale księgowym firmy polega na prawidłowym ujęciu zdarzeń gospodarczych jak zakupy, sprzedaż w księgach i obliczeniu podatków (dochodowego, VAT i innych). Księgowy jest z reguły odpowiedzialny za prowadzenie ksiąg rachunkowych, uzgadnianie sald, sporządzanie bilansu oraz rozliczeń podatkowych, czasem za wystawianie faktur i przygotowywanie przelewów. Księgowy występuje jako pośrednik i kontroler finansowy pomiędzy firmą a kontrahentami oraz instytucjami zewnętrznymi jak urzędy skarbowe, ZUS, banki. Nadzoruje również prawidłowy przebieg wszystkich procedur, tak aby były one w pełni zgodne z obowiązującym prawem.

Więcej…Jak wygląda praca w biurze rachunkowym?

Oznakowanie BHP to istotna kwestia zabezpieczenia wszelkich budynków użyteczności publicznej i zakładów pracy. Rozmieszczenie znaków BHP jest wymagane przez prawo i jest szczególne ważne dla zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w danym miejscu lub wykonujących pracę w obrębie danej organizacji. 

Więcej…Znaki pożarowe w miejscu pracy - co należy wiedzieć?

wideokonferencja

Fot. Freepik.com

  • 6 kwietnia wchodzą w życie regulacje znowelizowanego Kodeksu Pracy, które zobowiązują pracodawców do zapewnienia pracownikom wykonującym swoje obowiązki zdalnie
    in. odpowiednich narzędzi i przeszkolenia technicznego.
  • Według NFON i Statista Q ("Raport o dobrym samopoczuciu. Praca w domu ‘22”) techno-stres związany z pracą w domu odczuwa niemal 25% Polaków. Aż 11% badanych zrezygnowało z pracy w związku z problemami technicznymi, tzw. hardware techno-stres.
  • 5 dobrych praktyk w obszarze wideokonferencji, które przygotował Dział Sales Solutions KOMSA Polska, może pomóc rozwiązać część problemów technicznych i organizacyjnych. Jak podkreśla Aurelia Bryłka, Junior Produkt Sales Manager w KOMSA Polska, mogą one być także przydatne w odpowiednim przeszkoleniu pracowników pod kątem pracy zdalnej.

Według raportu „Praca zdalna po pandemii” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) ze stycznia tego roku 80% pracowników wróciło już do trybu stacjonarnego. Jednak faktem jest, że praca zdalna zyskała na znaczeniu i funkcjonuje w wielu firmach częściowo w formule hybrydowej. W niektórych branżach (np. IT) stała się trudnym do zakwestionowania standardem.

Wideokonferencje są przy tym elementem, który na stałe wpisał się w obraz funkcjonowania większości firm. Zarówno gdy chodzi o komunikację wewnętrzną, jak również o tę biznesową. Dzięki narzędziom, które działają płynnie i umożliwiają elastyczność w przełączaniu między telefonią, połączeniami wideo, przesyłaniem wiadomości i telekonferencjami, organizacje są w stanie osiągnąć wymierne korzyści. Choćby oszczędzać czas i redukować koszty operacyjne.

Z drugiej strony wideokonferencje mogą przyczyniać się do pogłębienia tzw. techno-stresu
w zespole. Zjawisko to można w skrócie opisać jako napięcie spowodowane obcowaniem non stop z technologiami i wywoływane w związku z tym frustracje. Szczególnie jeśli spotkania online są źle zorganizowane czy prowadzone w oparciu o nieodpowiednio dobrane i skonfigurowane narzędzia.

Opracowane przez przez ekspertów KOMSA Polska dobre praktyki mogą przyczynić się do redukcji techno-stresu oraz zapewnić lepszej jakości rozmowy wideo w przyszłości. Stanowią także wskazówkę w kontekście zmian Kodeksu Pracy 2023, które zobligują firmy do unormowania pracy zdalnej. Chodzi tu m.in. zarówno o zapewnienie pracownikowi dostępu do odpowiedniego sprzętu, jak i szkoleń oraz pomocy technicznej.

Dobra praktyka nr 1: Zastanów się, czy wideokonferencja jest konieczna

Wideokonferencje są bardzo dobrym narzędziem, gdy są używane w pracy zgodnie z celem, dla którego zostały wymyślone. Sprawdzają się przy takich aktywnościach jak burza mózgów czy podczas spotkań, gdzie mają być prezentowane zdalnie przed zespołem np. istotne projekty czy kluczowe etapy prac wdrożeniowych. Ten format jest jednak często nadużywany, co może powodować frustracje w zespole, że w wyniku niepotrzebnych video calli nie zostaje czasu na inne obowiązki.

Porada eksperta:

– W przypadku codziennej pracy istnieje wiele przydatnych form komunikowania się i niektóre formaty mogą być znacznie lepsze od wideokonferencji. Szczególnie jeśli chodzi o krótką koordynację zadań między dwiema osobami, np. managerem a specjalistą. Chodzi mi o np. telefoniczne połączenie głosowe czy czat. Mogą to być także umieszczone w chmurze cyfrowe foldery i dokumenty, które można wymieniać
 i edytować. To zresztą dobre rozwiązania nie tylko dla firm pracujących zdalnie, lecz także stacjonarnie
.

Dobra praktyka nr 2: Określ zasady korzystania z kamerek i dokonaj przeglądu technicznego

Kwestię włączenia lub nie kamerki podczas spotkań online najlepiej ustalić przed,
a najpóźniej na początku wideokonferencji. Niewątpliwym plusem trybu „On” jest przekazywanie i odbieranie komunikatów niewerbalnych czy wzmacnianie relacji. Jednak częstym wyzwaniem są problemy techniczne, które negatywnie wpływają na jakość wideokonferencji. Mowa tu m.in. o „rozjeżdżanie się” głosu i obrazu, efekcie „freeze” czy całkowitym wyrzuceniu uczestnika z rozmowy w trakcie sesji.

Porada eksperta:

W przypadku problemów technicznych z transmisją video, często ich źródłem jest słabe łącze internetowe lub/i niskiej jakości narzędzie do mobilnej współpracy. Np. laptop
o niewystarczającej pamięci RAM, źle ustawione lub słabej jakości słuchawki. Dlatego warto zrobić ogólny przegląd dotychczas użytkowanego sprzętu czy rozwiązań sieciowych pod tym kątem.

 

Dobra praktyka nr 3: Upewnij się, że pracownicy mają dobry dźwięk

Autentycznie brzmiący głos online to podstawa przyjemnej i profesjonalnej rozmowy wideo. Często w jej trakcie pojawiają się zakłócenia np. szumy, trzaski, pogłosy. Da się im zapobiec poprzez zapewnienie cichego otoczenia. W „domowym biurze” niekoniecznie jest to możliwe. Nie da się „wyłączyć hałasu” dobiegającego z zewnątrz mieszkania czy odgłosów domowników krzątających się za ścianą.

Porada eksperta:

– W głośnym otoczeniu sprawdzają się zestawy słuchawkowe z głośnikami wyposażonymi
w funkcję redukcji szumów. Równie ważne jest odpowiednie dopasowanie używanego sprzętu do pracownika, bo żadna głowa nie jest taka sama. Optymalnie byłoby, gdyby pracownicy mogli sami wybierać spośród szeregu modeli. Na przykład, czy będą to słuchawki douszne, nauszne, w wersji Bluetooth lub z kablem USB. Dobrą praktyką jest także jednorazowe szkolenie z prawidłowego ustawienia słuchawki. Na przykład pod kątem tego, aby nie przenosiły się przeszkadzające odgłosy oddechu. Warto także świadomie korzystać z funkcji „mute”. Gdy uczestnicy o tym zapominają, może to wziąć na siebie moderator.

 

Dobra praktyka nr 4: Zadbaj o dobre oświetlenie

Częstym problemem w przypadku wideokonferencji jest słabe oświetlenie. Nierzadko zdarza się, że pracownicy są albo „prześwietleni”, albo ukryci w mroku. Wpływa to negatywnie na profesjonalny odbiór spotkania. Mimo że pracownicy mogą mieć nawet taki sam sprzęt, to u jednego uczestnika spotkania online obraz wydaje się blady, rozmyty i bez konturów,
u drugiego jest z kolei transmitowany bardzo ostro.

Porada eksperta:

– Proste triki dotyczące oświetlenia mogą przynieść zaskakujące efekty. Najlepsze są pośrednie źródła światła. Mowa tu o takich, które nie emitują światła bezpośrednio do otoczenia, lecz za pomocą odbijania lub rozpraszania przez inne obiekty. Przykładem pośredniego źródła światła jest lampa stojąca za ekranem laptopa, oświetlająca pomieszczenie przez odbicie światła od ścian lub sufitu. Za wszelką cenę należy unikać podświetlania sylwetki. Dużą rolę w przypadku jakości obrazu odgrywa także samo ustawienie kamery. Powinna ona znajdować się na wysokości oczu, a odległość do twarzy być mniej więcej na wyciągnięcie ręki. Wówczas efekt będzie więcej niż zadowalający.

Dobra praktyka nr 5: Działaj synchronicznie i asynchronicznie

Uczestnicy wideokonferencji zwykle wiedzą, że większość narzędzi wykorzystywanych do ich prowadzenia ma również opcję czatowania. W formie wiadomości prywatnej albo wysyłając wiadomości widoczne dla wszystkich. W szczególności ta ostatnia opcja jest niedoceniana
i używana zbyt zachowawczo. Tym bardziej, że można dzięki niej ożywić przebieg spotkania.

Porada eksperta:

– Wykorzystanie czatu umożliwia włączenie elementów asynchronicznych do zasadniczo synchronicznej wideokonferencji. Funkcja czatu jest idealna do krótkich komentarzy, głosowaniatak/nie lub odniesień do ważnych informacji. Jest ona również bardzo przydatna do śledzenia kolejności próśb o zabranie głosu, jeśli używane narzędzie nie umożliwia zrobienia tego w sposób symboliczny, np. poprzez wykorzystanie emoji podniesionej ręki.

Jak wskazują powyższe dobre praktyki, wideokonferencje mogą zyskać wiele na jakości dzięki wcieleniu w życiu kilku prostych rozwiązań. Rzecz jasna w niektórych przypadkach mogą być niezbędne głębsze zmiany, np. wymiana sprzętu osobistego czy infrastruktury sieciowej. Tym bardziej warto to zrobić, gdyż konferencje wideo na stałe wpisały się w zawodową rzeczywistość. W końca w naszym wspólnym interesie jest dążenie do tego, by spotkania przebiegały na poziomie satysfakcjonującym dla wszystkich uczestników.

Z roku na rok rośnie liczba magazynów w Polsce. Według danych zasoby magazynowe w naszym kraju wynoszą ponad 24 mln metrów kwadratowych powierzchni, co świadczy o ciągłym wzroście nowej powierzchni. To z kolei oznacza, że stale rośnie zapotrzebowanie na pracowników z kwalifikacjami. Dlatego często można znaleźć oferty pracy na magazynie na portalach z ogłoszeniami o pracę. W tym artykule opisujemy, na czym polega praca magazyniera.

Więcej…Zawód magazyniera: jakie umiejętności są najważniejsze?

Niełatwo jest współcześnie znaleźć dobry prezent dla dziecka. Teoretycznie dzieci cieszą się z nowych zabawek. Praktycznie często zdarza się, że dziecko ma już podobną zabawkę w swoim domu. Nic więc dziwnego, że firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom współczesnych dzieci, ale i dorosłych i decydują się na produkowanie zabawek personalizowanych. Sprawdź, czym wyróżniają się takie zabawki oraz czy to na pewno dobry wybór!

Więcej…Prezent dla dzieci - oryginalne pomysły na upominki pod choinkę, na Dzień Dziecka czy urodziny

W ostatnich dniach dyskusję w przestrzeni publicznej wywołał pomysł prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej. Łukasz Jankowski zaproponował, by umożliwić pracownikom pobieranie raz w roku 4-dniowego zwolnienia chorobowego na żądanie, w celu odciążenia lekarzy. Część medyków odniosła się do pomysłu z dużą dozą aprobaty. Wątpliwości co do tej propozycji ma Mikołaj Zając, ekspert rynku pracy, prezes Conperio, największej polskiej firmy doradczej zajmującej się problematyką absencji chorobowych. Jak zauważa, „L4” na żądanie nie rozwiązałoby bolączek służby zdrowia, stanowiłoby pole do nadużyć i kosztowny problem dla pracodawców.

 

Więcej…"L4" na żądanie? - ekspert Conperio o sytuacji

Chcesz podarować bliskiemu mężczyźnie elegancki prezent? Bez względu na to, czy ma to być upominek z okazji urodzin, rocznicy, świąt czy innego wyjątkowego dnia - warto zacząć poszukiwania odpowiedniej propozycji ze stosownym wyprzedzeniem. Zaoszczędzisz w ten sposób swój czas i będziesz mieć możliwość porównania wybranych opcji.

Więcej…Szukasz gadżetu dla facetów?

Koty są mięsożerne i wymagają diety bogatej w białko, tłuszcze i składniki mineralne, takie jak tauryna i arginina. Nieodpowiednia dieta może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, takich jak choroby nerek, choroby serca, otyłość i cukrzyca. Właściciele kotów często borykają się z problemami żywieniowymi swoich pupili. Niektóre koty są wybredne i niechętnie jedzą suche lub mokre karmy, a inne mają problemy trawienne, takie jak wymioty lub biegunka, po jedzeniu pewnych pokarmów.

Więcej…Czy podajnik karmy dla kota może pomóc w rozwiązywaniu problemów żywieniowych Twojego pupila?

Ciepłe dni sprzyjają organizacji wydarzeń na świeżym powietrzu. Imprezy plenerowe mogą być zakrojone na różną skalę w zależności od okazji, tematyki i okoliczności wydarzenia. Niezależnie od tego, jak duża ma być impreza, wymaga dobrego zaplanowania i przygotowania. Jak zorganizować wydarzenie, by na długo zapadło w pamięci uczestników?

Więcej…Organizacja imprez plenerowych

Podróżowanie kamperem to nie tylko wygoda, ale także niezależność i swoboda. Wyposażenie kampera we właściwe akcesoria znacząco wpływa na komfort podróży. W artykule przedstawiamy, na co warto zwrócić uwagę, wybierając sklep z akcesoriami do kampera oraz jakie produkty mogą okazać się niezbędne w trakcie wakacji.

Więcej…Sklep z akcesoriami do kampera - kompleksowa oferta dla miłośników podróży

Jak wiadomo, rodzice chcą zapewnić swoim dzieciom wygodne i bezpieczne miejsce do spania. Jednym z najczęściej wybieranych łóżek dla młodzieży są łóżka piętrowe. Jednak decyzja o zakupie łóżka piętrowego nie jest łatwa. W tym wpisie podzielę się z Wami 5 przydatnymi wskazówkami, które pomogą Wam wybrać najlepsze łóżko piętrowe dla Waszych dzieci.

Więcej…5 Przydatnych Wskazówek dla Rodziców Przed Zakupem Łóżka Piętrowego dla Młodzieży

Wybór odpowiedniego sejfu na broń może na pierwszy rzut oka wydawać się trudnym zadaniem, szczególnie dla osób, które nie mają doświadczenia w tym zakresie. Warto jednak pamiętać, że kluczowe są jedynie cztery podstawowe kwestie, na które trzeba zwrócić uwagę podczas zakupu.

Więcej…Wybierz sejf na broń, który spełni Twoje oczekiwania – oto jak to zrobić