Studium przypadku - filmik powstał dzięki firmie IT VISION
Czy wdrożenie systemów w firmie jest procesem jednorazowym?? Kto może nam pomoc przy wdrożeniu?? Czym się kierować???
Nowości technologiczne od Microsoft dostępne w pakiecie NAV365 Zalety integracji systemu ERP – Microsoft Dynamics NAV z Office 365 i Microsoft Azure
Alior Bank i Uber wkraczają na nowy poziom usług na polskim rynku
Aby przetrwać ewolucję, zapewniając firmie wysoką sprzedaż oraz zadowolenie klientów należy sprostać stawianym wyzwaniom.
Darmowa wersja systemu ExpertWMS® w modelu online wprowadzana na rynek przez spółkę DataConsult z Krakowa
Jak wynika z rejestru REGON, w Polsce funkcjonuje blisko trzy miliony jednoosobowych działalności gospodarczych[1]. Polacy chętnie podejmują decyzję o rozpoczęciu pracy na własny rachunek. Wraz z przejściem „na swoje” pojawiają się jednak nowe wyzwania, m.in. znalezienia przestrzeni dla firmowego biura. Bywa, że najlepszym rozwiązaniem może być siedziba w… naszym mieszkaniu. Eksperci finansowi oraz od ergonomii pracy podpowiadają, w jaki sposób stworzyć funkcjonalną przestrzeń do pracy we własnym „M”, z czego sfinansować zakup wyposażenia i co zrobić, by zredukować jak najwięcej kosztów.
Poczta elektroniczna jest jednym z najważniejszych narzędzi komunikacji w dzisiejszym świecie. Pozwala na szybką i łatwą wymianę informacji między osobami, bez względu na odległość czy czas. Jednym z wariantów poczty elektronicznej jest poczta internetowa we własnej domenie. Kto powinien zdecydować się na taki rodzaj poczty? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek i porad dla osób, które zastanawiają się nad taką decyzją.
Prowadzisz firmę? Zatem doskonale wiesz, jak wiele poufnych danych jest obecnie przekazywanych w formie cyfrowej zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Współcześni złodzieje, zamiast zaopatrywać się w kominiarki, kupują wydajne komputery, aby wykorzystać luki w cyfrowych zabezpieczeniach w Twojej firmie i wirtualnie wynieść z Twojego przedsiębiorstwa poufne informacje. Taka kradzież może być znacznie poważniejsza w skutkach niż zwykłe włamanie i rozbicie szyby.
Tak zwana pełna księgowość, czyli prowadzenie ksiąg rachunkowych to w niektórych przypadkach obowiązek firm oraz organizacji. W tym artykule wskażemy Ci podstawowe informacje dotyczące tego, kiedy konieczne jest zamówienie tego typu usług księgowych.
Organizacja konferencji w górach to zadanie wymagające, jednak dzięki odpowiednim wskazówkom i poradom, organizacja takiego wydarzenia może okazać się łatwiejsza i bardziej efektywna. W niniejszym artykule przedstawiamy kilka ważnych wskazówek i porad, które pomogą w organizacji konferencji w górach.
Świadomość korzyści płynących z tego, co robi UX, jest powszechna zarówno we wielkich korporacjach, jak i w mniejszych firmach próbujących dopiero zawalczyć o szerszy udział w swojej branży. Jeszcze do niedawna dobry UI był jedną z zalet pozwalających zdobyć serce klienta. Teraz jest on absolutnym minimum, które bezwzględnie należy spełnić - użytkownicy bez chwili zastanowienia rezygnują z interakcji i zakupów, jeśli interfejs okazuje się niezbyt estetyczny lub mało intuicyjny. Zalety korzystania z UX są więc oczywiste, ale nie każda organizacja potrafi we własnym zakresie wprowadzić zmiany poprawiające doświadczenia użytkowników. W takich sytuacjach warto poprosić o pomoc ekspertów, którzy wiedzą co daje dobry UX UI i wdrażają go na co dzień.
Klimatyzacja do ogrzewania coraz częściej wybierana jest jako alternatywne źródło ciepła. Także, jeżeli chodzi o okres zimowy. Powodem tego faktu może być m.in. to, że w Polsce nie ma już takich srogich zim. Klimatyzacja z funkcją grzania, wyposażona w solidne podzespoły, jest w stanie poradzić sobie w domach, a także w pomieszczeniach biurowych.
Żyjemy w czasach ogromnej rynkowej konkurencji. Producenci i dostawcy usług, aby pozyskiwać kolejnych klientów muszą stale myśleć o tym, po jakie metody promocji swojego biznesu sięgnąć, aby choć odrobinę wyróżnić się na tle konkurencji. Z reguły jednak pomimo ogromnych chęci i zaangażowania, efekty ich pracy pozostawiają niedosyt. W takich momentach jedną z opcji wartych rozważenia staje się doradztwo marketingowe. Na czym polega taka usługa i w jakich obszarach może wesprzeć rozwój firmy? O tym poniżej.
Maszyny do pakowania są bardzo pomocne w wielu branżach, umożliwiając efektywne i precyzyjne pakowanie różnych produktów. Dzięki zautomatyzowanym procesom pakowania, firmy mogą zaoszczędzić czas, pracę i pieniądze. Maszyny do pakowania są szczególnie przydatne w branżach, w których pakowanie odgrywa kluczową rolę w procesie produkcyjnym. W tym artykule skupimy się na dwóch takich branżach – kosmetycznej i spożywczej.
Z roku na rok na nowe mieszkania decyduje się coraz więcej Polaków. Według raportu firmy doradczej REAS, w III kwartale br. deweloperzy sprzedali 17,5 tys. mieszkań, czyli o prawie 2,5 tys. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Kupno własnego lokum to ważna decyzja, często podejmowana raz na całe życie. Dlatego warto zrobić to świadomie i u sprawdzonego dewelopera. Eksperci wskazują trzy podstawowe pytania, które warto zadać, zanim zdecydujemy się na konkretną ofertę.
"Osoba korzystająca z usług coacha może z jego wsparciem zainicjować działania mające na celu osiągnięcie wybranych przez siebie celów"
Według badań na temat coachingu prowadzonych przez PwC na potrzeby ICF Global proces coachingowy w Polsce trwa od 3 do 6 miesięcy, może być on jednak przedłużony.
Jakimi metodami coachingowymi można sprawdzić efektywność jego działania? Czy coachig może zwiększyć efektywność firmy?
Czym jest coaching? W czym pomaga? Jaka jest jego definicja?
„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł.”
Robert Kiyosaki
Prezes firmy Bonair odpowiada na pytania
BPMN 2.0 – KURS ZAAWANSOWANY
• Data: 4-5 lipca
• Planowane terminy dalszych szkoleń:
• Miejsce: Warszawa
• Cena: 1890zł + VAT
• Link do zapisów i agendy: https://gigacon.org/event/bpmn-2-0-kurs-zaawansowany/
• Dla kogo jest ten kurs?
Leasing samochodowy to forma finansowania, która pozwala na wynajęcie auta od specjalnej firmy na określony czas. W zamian za comiesięczne opłaty leasingowe, klient ma prawo korzystać z pojazdu przez cały okres trwania umowy. Po upływie określonego czasu klient może zwrócić samochód, wykupić go za określoną kwotę, lub przedłużyć umowę leasingową. Takie rozwiązanie może być korzystną opcją dla firm, które potrzebują dużej floty pojazdów do celów biznesowych, ale również osób prywatnych.
Samochody poleasingowe cieszą się specyficzną reputacją. Dla niektórych stanowią synonim okazji, z kolei inni kierowcy unikają tego typu ofert jak ognia, wskazując na nadmierne zużycie takich aut. W jaki sposób najłatwiej sprzedać pojazd użytkowany w ramach umowy leasingowej?
Jeżeli nie planujemy samodzielnej sprzedaży samochodu, będziemy musieli skorzystać z pomocy pośrednika. W tej kategorii możemy wybierać między skupem autem oraz komisem, przy czym ta pierwsza opcja jest znacznie wygodniejsza, szybsza i prostsza. Dlaczego?
Ingolstadt, 3 lipca 2019 r. Audi prezentuje sportową wersję topowego modelu rodziny Q – SQ8 TDI (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 7,8 łączna emisja CO2 w g/km: 205 – 204). Ośmiocylindrowa, wysokoprężna jednostka napędowa biturbo, zapewnia temu dużemu SUV’owi coupé doskonałe osiągi oraz wysoką wydajność. Rozwiązania techniczne zawieszenia, układ aktywnej stabilizacji przechyłu, układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy gwarantują doskonałe prowadzenie auta. Audi SQ8 TDI w europejskich salonach sprzedaży czterech pierścieni pojawi się późnym latem.
- Prestiżową międzynarodową nagrodę w dziedzinie „car design" przyznano, w kategorii „Concept car", pierwszemu kompaktowemu SUV-owi Alfa Romeo z napędem hybrydowym typu plug-in.
- W zachwycającym samochodzie koncepcyjnym Tonale charakterystyczne cechy włoskiego stylu są przeniesione w przyszłość, tworząc idealną mieszankę cennego dziedzictwa oraz zapowiedź nowych norm.
- Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w zeszłym tygodniu podczas inauguracji Parco Valentino 2019.
Od czasu wprowadzenia Stingera do sprzedaży Kia Motors tylko w Polsce zebrała na ten model ponad 1000 zamówień. Kia Motors America – podczas trwającego właśnie Salonu Samochodowego w Nowym Jorku – ogłosiła, że powstanie wersja limitowana pierwszego Gran Turismo w historii koreańskiej marki – Stinger GTS. Plan zakłada wyprodukowanie jedynie 800 egzemplarzy. Stinger GTS bazuje na topowej odmianie GT, napędzanej przez 3,3-litrowy silnik V6 twin turbo o mocy 365 KM. Auto będzie oferowane, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.

Dzięki zastosowaniu charakterystycznych dla klasy premium rozwiązań technologicznych zrzeszonych pod nazwą IQ.Drive, nowy Passat umacniania się na pozycji lidera klasy średniej → nowy Passat to kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej: po raz pierwszy zastosowano system Travel Assist, dzięki któremu Passat porusza się częściowo automatycznie w zakresie prędkości do 210 km/h, tym samym znacząco odciążając kierowcę

Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i funkcjonalnością kombi. Debiut ProCeeda w wersji produkcyjnej miał miejsce podczas salonu samochodowego w Paryżu we wrześniu ubiegłego roku. Auto jest oferowane wyłącznie w Europie, do sprzedaży w Polsce trafi w połowie stycznia 2019 roku.
Social media to potężne narzędzie, które pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie.
Urządzenia do przesyłania strumieniowego w ostatnich latach stają się coraz bardziej popularne – nie bez powodu. Przenośne, często aktualizowane i stosunkowo niedrogie w porównaniu z nowym inteligentnym telewizorem, urządzenia te oferują wygodny, ekonomiczny i konfigurowalny sposób dostępu do szerokiej gamy treści w zaciszu własnego domu. Inteligentne telewizory i urządzenia do przesyłania strumieniowego stanowią aż 20% wszystkich podłączonych urządzeń IoT, a potencjalne luki w oprogramowaniu sprzętowym mogą mieć wpływ na znaczną część użytkowników.
Świadomość tego, czym jest i jak działa ransomware, rośnie. Przedsiębiorstwa mają dostęp do coraz skuteczniejszych zabezpieczeń, a międzynarodowe organizacje współpracują, by powstrzymać grupy cyberprzestępców, których celem jest wymuszanie okupów. Mimo tego ransomware stale ewoluuje i dziś każda firma może stać się jego ofiarą.
Autor: Bartłomiej Wójtowicz, Product Manager, Comarch EDI
Według ostatnich danych, w kwietniu br., Youtube.com zanotował w Polsce blisko 17 mln użytkowników.
Video wypiera obraz – przekonują marketingowcy, badający zaangażowanie Internautów w obcowanie z różnego rodzaju treściami w Sieci.
Rzeczywistość, w której żyjemy ewoluuje coraz szybciej, a najbardziej spektakularną zmianą, która ułatwia nam codzienne obowiązki jest Internet Rzeczy.
Nowy rok, nowe porządki. To doskonały moment na to, aby przyjrzeć się swojej domowej przestrzeni i pozbyć się z niej rzeczy, których nie potrzebujemy, a które kurzą się na półkach, w szafach i pawlaczach. Nie obędzie się bez gruntownego odkurzania, które bywa uciążliwe, ale dzięki odkurzaczom Samsung Jet™ i Bespoke Jet™ zrobimy to nie tylko szybciej i skuteczniej, ale także wygodniej.
Nowoczesne technologie, zróżnicowane portfolio i personalizacja wrażeń – tak można opisać ofertę telewizorów Samsung na 2023 rok. Na targach CES 2023 firma zaprezentowała właśnie najnowsze linie Neo QLED, MICRO LED i OLED oraz kolejne nowości z kategorii Lifestyle, dzięki którym domowa rozrywka jeszcze lepiej wpisuje się w styl życia widzów.
Wyroby z plastiku mają rozległe zastosowanie i są one używane przez nas praktycznie każdego dnia. Jak powstają? Do tego celu stosowane są odpowiednie maszyny, które potrafią szybko przygotować nawet skomplikowane i duże elementy z tworzyw sztucznych. Jakie z maszyny wykorzystuje się w tym celu najczęściej?
Panele podłogowe stały się dziś jednymi z najpowszechniejszych metod wykończenia podłóg wielu wnętrz, zarówno o charakterze prywatnym, jak i publicznym. By jednak panele podłogowe czy drewniane podłogi cieszyły nas doskonałą prezencją oraz trwałością na lata, kluczowym jest wybór właściwych podkładów, które stanowią tzw. bazę dla podłogi. Jednym najbardziej cenionych na rynku jest model Multiprotec 1000 3in1 od znanej marki Arbiton. Przyjrzyjmy się mu z bliska. Gotowi na garść praktycznych wskazówek? Zaczynamy!
Sterowniki PLC (Programowalny sterownik logiczny) to urządzenia służące do sterowania i nadzoru nad procesami produkcyjnymi i przemysłowymi. Sterowniki te zastępują tradycyjne systemy mechaniczne, pneumatyczne i elektromechaniczne, umożliwiając automatyzację i poprawę efektywności procesów produkcyjnych. Aby zapewnić jak najlepsze zrozumienie sterowników programowalnych PLC, w tym artykule omówię ich budowę, działanie, języki programowania i zastosowanie.
Beton jest jednym z najczęściej stosowanych materiałów budowlanych na świecie. Jego uniwersalność i wytrzymałość sprawiają, że znalazł zastosowanie w różnych dziedzinach, od budownictwa drogowego po konstrukcje mostowe i budynki mieszkalne. Betoniarnie to miejsca, w których produkowany jest beton. W tym artykule omówimy jak działa betoniarnia oraz jakie są jej podstawowe elementy.
Wybór odpowiedniego laptopa jest kluczowy dla tych ludzi, którzy mają pracę online lub po prostu dużo czasu spędzają przed monitorem. Niezależnie od tego, czy wykorzystujesz swój komputer do pracy czy też do rozrywki z pewnością zależy ci na tym aby ten sprzęt był dostosowany do ciebie a jego jakość stała na dobrym poziomie. Jak więc wybrać konkretny sprzęt spośród wielu modeli dostępnych na rynku? Na co zwrócić uwagę przy wyborze laptopa i gdzie można znaleźć modele, które mogą cię interesować?
Grzałki przemysłowe to niezbędne elementy w wielu dziedzinach przemysłu. Są wykorzystywane do podgrzewania substancji, płynów czy gazów. Dzięki nim możliwe jest utrzymanie odpowiedniej temperatury w procesach produkcyjnych. Grzałki przemysłowe znajdują zastosowanie w różnych branżach, takich jak przemysł chemiczny, spożywczy, farmaceutyczny czy motoryzacyjny.
Praca w dziale księgowym firmy polega na prawidłowym ujęciu zdarzeń gospodarczych jak zakupy, sprzedaż w księgach i obliczeniu podatków (dochodowego, VAT i innych). Księgowy jest z reguły odpowiedzialny za prowadzenie ksiąg rachunkowych, uzgadnianie sald, sporządzanie bilansu oraz rozliczeń podatkowych, czasem za wystawianie faktur i przygotowywanie przelewów. Księgowy występuje jako pośrednik i kontroler finansowy pomiędzy firmą a kontrahentami oraz instytucjami zewnętrznymi jak urzędy skarbowe, ZUS, banki. Nadzoruje również prawidłowy przebieg wszystkich procedur, tak aby były one w pełni zgodne z obowiązującym prawem.
Oznakowanie BHP to istotna kwestia zabezpieczenia wszelkich budynków użyteczności publicznej i zakładów pracy. Rozmieszczenie znaków BHP jest wymagane przez prawo i jest szczególne ważne dla zapewnienia bezpieczeństwa osób przebywających w danym miejscu lub wykonujących pracę w obrębie danej organizacji.
Fot. Freepik.com
- 6 kwietnia wchodzą w życie regulacje znowelizowanego Kodeksu Pracy, które zobowiązują pracodawców do zapewnienia pracownikom wykonującym swoje obowiązki zdalnie
in. odpowiednich narzędzi i przeszkolenia technicznego.
- Według NFON i Statista Q ("Raport o dobrym samopoczuciu. Praca w domu ‘22”) techno-stres związany z pracą w domu odczuwa niemal 25% Polaków. Aż 11% badanych zrezygnowało z pracy w związku z problemami technicznymi, tzw. hardware techno-stres.
- 5 dobrych praktyk w obszarze wideokonferencji, które przygotował Dział Sales Solutions KOMSA Polska, może pomóc rozwiązać część problemów technicznych i organizacyjnych. Jak podkreśla Aurelia Bryłka, Junior Produkt Sales Manager w KOMSA Polska, mogą one być także przydatne w odpowiednim przeszkoleniu pracowników pod kątem pracy zdalnej.
Według raportu „Praca zdalna po pandemii” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP) ze stycznia tego roku 80% pracowników wróciło już do trybu stacjonarnego. Jednak faktem jest, że praca zdalna zyskała na znaczeniu i funkcjonuje w wielu firmach częściowo w formule hybrydowej. W niektórych branżach (np. IT) stała się trudnym do zakwestionowania standardem.
Wideokonferencje są przy tym elementem, który na stałe wpisał się w obraz funkcjonowania większości firm. Zarówno gdy chodzi o komunikację wewnętrzną, jak również o tę biznesową. Dzięki narzędziom, które działają płynnie i umożliwiają elastyczność w przełączaniu między telefonią, połączeniami wideo, przesyłaniem wiadomości i telekonferencjami, organizacje są w stanie osiągnąć wymierne korzyści. Choćby oszczędzać czas i redukować koszty operacyjne.
Z drugiej strony wideokonferencje mogą przyczyniać się do pogłębienia tzw. techno-stresu
w zespole. Zjawisko to można w skrócie opisać jako napięcie spowodowane obcowaniem non stop z technologiami i wywoływane w związku z tym frustracje. Szczególnie jeśli spotkania online są źle zorganizowane czy prowadzone w oparciu o nieodpowiednio dobrane i skonfigurowane narzędzia.
Opracowane przez przez ekspertów KOMSA Polska dobre praktyki mogą przyczynić się do redukcji techno-stresu oraz zapewnić lepszej jakości rozmowy wideo w przyszłości. Stanowią także wskazówkę w kontekście zmian Kodeksu Pracy 2023, które zobligują firmy do unormowania pracy zdalnej. Chodzi tu m.in. zarówno o zapewnienie pracownikowi dostępu do odpowiedniego sprzętu, jak i szkoleń oraz pomocy technicznej.
Dobra praktyka nr 1: Zastanów się, czy wideokonferencja jest konieczna
Wideokonferencje są bardzo dobrym narzędziem, gdy są używane w pracy zgodnie z celem, dla którego zostały wymyślone. Sprawdzają się przy takich aktywnościach jak burza mózgów czy podczas spotkań, gdzie mają być prezentowane zdalnie przed zespołem np. istotne projekty czy kluczowe etapy prac wdrożeniowych. Ten format jest jednak często nadużywany, co może powodować frustracje w zespole, że w wyniku niepotrzebnych video calli nie zostaje czasu na inne obowiązki.
Porada eksperta:
– W przypadku codziennej pracy istnieje wiele przydatnych form komunikowania się i niektóre formaty mogą być znacznie lepsze od wideokonferencji. Szczególnie jeśli chodzi o krótką koordynację zadań między dwiema osobami, np. managerem a specjalistą. Chodzi mi o np. telefoniczne połączenie głosowe czy czat. Mogą to być także umieszczone w chmurze cyfrowe foldery i dokumenty, które można wymieniać
i edytować. To zresztą dobre rozwiązania nie tylko dla firm pracujących zdalnie, lecz także stacjonarnie.
Dobra praktyka nr 2: Określ zasady korzystania z kamerek i dokonaj przeglądu technicznego
Kwestię włączenia lub nie kamerki podczas spotkań online najlepiej ustalić przed,
a najpóźniej na początku wideokonferencji. Niewątpliwym plusem trybu „On” jest przekazywanie i odbieranie komunikatów niewerbalnych czy wzmacnianie relacji. Jednak częstym wyzwaniem są problemy techniczne, które negatywnie wpływają na jakość wideokonferencji. Mowa tu m.in. o „rozjeżdżanie się” głosu i obrazu, efekcie „freeze” czy całkowitym wyrzuceniu uczestnika z rozmowy w trakcie sesji.
Porada eksperta:
– W przypadku problemów technicznych z transmisją video, często ich źródłem jest słabe łącze internetowe lub/i niskiej jakości narzędzie do mobilnej współpracy. Np. laptop
o niewystarczającej pamięci RAM, źle ustawione lub słabej jakości słuchawki. Dlatego warto zrobić ogólny przegląd dotychczas użytkowanego sprzętu czy rozwiązań sieciowych pod tym kątem.
Dobra praktyka nr 3: Upewnij się, że pracownicy mają dobry dźwięk
Autentycznie brzmiący głos online to podstawa przyjemnej i profesjonalnej rozmowy wideo. Często w jej trakcie pojawiają się zakłócenia np. szumy, trzaski, pogłosy. Da się im zapobiec poprzez zapewnienie cichego otoczenia. W „domowym biurze” niekoniecznie jest to możliwe. Nie da się „wyłączyć hałasu” dobiegającego z zewnątrz mieszkania czy odgłosów domowników krzątających się za ścianą.
Porada eksperta:
– W głośnym otoczeniu sprawdzają się zestawy słuchawkowe z głośnikami wyposażonymi
w funkcję redukcji szumów. Równie ważne jest odpowiednie dopasowanie używanego sprzętu do pracownika, bo żadna głowa nie jest taka sama. Optymalnie byłoby, gdyby pracownicy mogli sami wybierać spośród szeregu modeli. Na przykład, czy będą to słuchawki douszne, nauszne, w wersji Bluetooth lub z kablem USB. Dobrą praktyką jest także jednorazowe szkolenie z prawidłowego ustawienia słuchawki. Na przykład pod kątem tego, aby nie przenosiły się przeszkadzające odgłosy oddechu. Warto także świadomie korzystać z funkcji „mute”. Gdy uczestnicy o tym zapominają, może to wziąć na siebie moderator.
Dobra praktyka nr 4: Zadbaj o dobre oświetlenie
Częstym problemem w przypadku wideokonferencji jest słabe oświetlenie. Nierzadko zdarza się, że pracownicy są albo „prześwietleni”, albo ukryci w mroku. Wpływa to negatywnie na profesjonalny odbiór spotkania. Mimo że pracownicy mogą mieć nawet taki sam sprzęt, to u jednego uczestnika spotkania online obraz wydaje się blady, rozmyty i bez konturów,
u drugiego jest z kolei transmitowany bardzo ostro.
Porada eksperta:
– Proste triki dotyczące oświetlenia mogą przynieść zaskakujące efekty. Najlepsze są pośrednie źródła światła. Mowa tu o takich, które nie emitują światła bezpośrednio do otoczenia, lecz za pomocą odbijania lub rozpraszania przez inne obiekty. Przykładem pośredniego źródła światła jest lampa stojąca za ekranem laptopa, oświetlająca pomieszczenie przez odbicie światła od ścian lub sufitu. Za wszelką cenę należy unikać podświetlania sylwetki. Dużą rolę w przypadku jakości obrazu odgrywa także samo ustawienie kamery. Powinna ona znajdować się na wysokości oczu, a odległość do twarzy być mniej więcej na wyciągnięcie ręki. Wówczas efekt będzie więcej niż zadowalający.
Dobra praktyka nr 5: Działaj synchronicznie i asynchronicznie
Uczestnicy wideokonferencji zwykle wiedzą, że większość narzędzi wykorzystywanych do ich prowadzenia ma również opcję czatowania. W formie wiadomości prywatnej albo wysyłając wiadomości widoczne dla wszystkich. W szczególności ta ostatnia opcja jest niedoceniana
i używana zbyt zachowawczo. Tym bardziej, że można dzięki niej ożywić przebieg spotkania.
Porada eksperta:
– Wykorzystanie czatu umożliwia włączenie elementów asynchronicznych do zasadniczo synchronicznej wideokonferencji. Funkcja czatu jest idealna do krótkich komentarzy, głosowaniatak/nie lub odniesień do ważnych informacji. Jest ona również bardzo przydatna do śledzenia kolejności próśb o zabranie głosu, jeśli używane narzędzie nie umożliwia zrobienia tego w sposób symboliczny, np. poprzez wykorzystanie emoji podniesionej ręki.
Jak wskazują powyższe dobre praktyki, wideokonferencje mogą zyskać wiele na jakości dzięki wcieleniu w życiu kilku prostych rozwiązań. Rzecz jasna w niektórych przypadkach mogą być niezbędne głębsze zmiany, np. wymiana sprzętu osobistego czy infrastruktury sieciowej. Tym bardziej warto to zrobić, gdyż konferencje wideo na stałe wpisały się w zawodową rzeczywistość. W końca w naszym wspólnym interesie jest dążenie do tego, by spotkania przebiegały na poziomie satysfakcjonującym dla wszystkich uczestników.
Z roku na rok rośnie liczba magazynów w Polsce. Według danych zasoby magazynowe w naszym kraju wynoszą ponad 24 mln metrów kwadratowych powierzchni, co świadczy o ciągłym wzroście nowej powierzchni. To z kolei oznacza, że stale rośnie zapotrzebowanie na pracowników z kwalifikacjami. Dlatego często można znaleźć oferty pracy na magazynie na portalach z ogłoszeniami o pracę. W tym artykule opisujemy, na czym polega praca magazyniera.
Już 11 Czerwca w Warszawie na Stadionie Narodowym, odbędą się Targi Pracy IT !!
Materiał prasowy eRecruiter.pl
Niełatwo jest współcześnie znaleźć dobry prezent dla dziecka. Teoretycznie dzieci cieszą się z nowych zabawek. Praktycznie często zdarza się, że dziecko ma już podobną zabawkę w swoim domu. Nic więc dziwnego, że firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom współczesnych dzieci, ale i dorosłych i decydują się na produkowanie zabawek personalizowanych. Sprawdź, czym wyróżniają się takie zabawki oraz czy to na pewno dobry wybór!
W ostatnich dniach dyskusję w przestrzeni publicznej wywołał pomysł prezesa Naczelnej Rady Lekarskiej. Łukasz Jankowski zaproponował, by umożliwić pracownikom pobieranie raz w roku 4-dniowego zwolnienia chorobowego na żądanie, w celu odciążenia lekarzy. Część medyków odniosła się do pomysłu z dużą dozą aprobaty. Wątpliwości co do tej propozycji ma Mikołaj Zając, ekspert rynku pracy, prezes Conperio, największej polskiej firmy doradczej zajmującej się problematyką absencji chorobowych. Jak zauważa, „L4” na żądanie nie rozwiązałoby bolączek służby zdrowia, stanowiłoby pole do nadużyć i kosztowny problem dla pracodawców.