Zdjęcie artykułu

Rebranding produktów Microsoft

2015/09/03 13:56

Zmiana wizerunku produktów Microsoft

 

Niedawno, firma Microsoft ogłosiła zmiany w swojej strategii brandingowej. Identyfikacja wizualna ma być zgodna z nowym podejściem Microsoft do swoich produktów. Ma budować obraz rozwiązań spójnych, a zarazem komplementarnych.

 

Wizerunek zostały zaprojektowany w myśl nowej idei, jaką ogłosił CEO Microsoft– Satya Nadella. Koncepcja „One Microsoft” (pol. „Jeden Microsoft”) dotyczy zmiany percepcji marek należących do koncernu. Dyrektor generalny Microsoft argumentuje nowy wizerunek, zmianą strategii dotyczącej produktów. Chce, aby użytkownicy otrzymywali komunikat, że wszystkie rozwiązania oferowane przez firmę są spójne i ze sobą kompatybilne. Tym samym zachęca do łączenia poszczególnych rozwiązań, dzięki czemu użytkownicy będą mogli korzystać z jeszcze bardziej wydajnych i efektywnych rozwiązań. Dotychczasowy, odmienny wizerunek zaprzecza idei „One Microsoft”.

 

Koniec żagli w Microsoft Dynamics

Zmiana wizerunku objęła także produkty z rodziny Dynamics, wśród których znajduje się Microsoft Dynamics NAV. Dotychczasowe logo zostało zunifikowane i straciło trzy, charakterystyczne żagle. Nowe logotypy zostały umieszczone w granatowym kwadracie, a nazwy poszczególnych rozwiązań zostały umieszczone w lewym, górnym rogu.

 

Zmiana na lepsze?

Rebranding, jaki wprowadza Microsoft to nie tylko zmiana logo. To cała strategia, która wynika ze zmieniającego się rynku i nowych trendów. CEO Satya Nadella doskonale zdaje sobie sprawę, że zmiana podejścia do produktów jest nieunikniona i promowanie ich komplementarności jest kluczem do sukcesu.

Microsoft, dzięki nowej strategii, ma na celu umocnienie pozycji i walkę o nowych klientów. Zmiana wizerunku pozwoli firmie odpowiednio pozycjonować swoje rozwiązania, przedstawić ich charakter, którym emanuje nowy wizerunek.

 „Odświeżenie wizerunku produktów Microsoft wpisuje się w obecne trendy. Jest podkreśleniem zachodzących zmian strategicznych, a zarazem stanowi swoistą kropkę nad „i”. Naszym zdaniem nowa kreacja jest doskonałym pomysłem. My, jako partner Microsoft Dynamics NAV zaczniemy uwzględniać zmianę wizerunku przy najbliższych projektach. Wierzymy, że nowy wygląd przypadnie do gustu naszym klientom.” – mówi Daria Widerowska, Menedżer Marketingu, IT.integro.

Dodatkowo nowa strategia produktowa i brandingowa Microsoft jest sygnałem, że firma rozwija się. Zmienia się dla swoich klientów i wyznacza nowe, jakże ambitne cele.