Zdjęcie artykułu

DataBeat – duża szansa na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw

2015/06/29 23:27

Z aplikacji DataBeat, umożliwiającej dostęp do zróżnicowanych danych oraz ich analizę, korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa. Rozwój sektora MSP także jest uwarunkowany ciągłymi badaniami rynku, do których potrzebne są informacje pochodzące z wielu źródeł. DataBeat pozwala do nich dotrzeć i, co więcej, ułatwia ich przetwarzanie, a w perspektywie – lepsze przystosowanie firm do potrzeb konkretnego rynku.

Brak strukturyzacji danych to jeden z największych problemów leżących u podstaw ich nieefektywnego wykorzystywania. Szacuje się, że ponad połowa informacji przepływających przez firmy zostaje przez nie zaklasyfikowana jako nieustrukturyzowane, i w efekcie trafia poza bazy danych – nie może więc zostać odpowiednio zanalizowana.

Strukturyzacja to podstawa

Przewaga DataBeat nad innymi aplikacjami wykorzystującymi mechanizm BigData polega na dogłębnym analizowaniu i strukturyzowaniu pozyskiwanych informacji. Systematyzowanie danych dotyczących klientów i ich preferencji pozwala na tworzenie spersonalizowanych ofert, kierowanych do wybranej grupy konsumenckiej. Tym samym zwiększone zostaje zainteresowanie konkretnym produktem i wzrasta jego sprzedaż.

Dobrym przykładem takiego procesu jest wykorzystanie działania Big Data przez e-sklepy i serwisy wysyłkowe. Zarówno te większe, jak i mniejsze z nich posiadają pewien zasób klientów, których zwykle interesują tylko wybrane usługi w ofercie sprzedawcy. Analiza ich historii zakupów, oglądanych produktów oraz informacji o samych kupujących (wiek, płeć, miejsce zamieszkania itp.) zawęża grono produktów, które serwis automatycznie im poleca. Tak więc na doprecyzowaniu systemu rekomendacji dzięki wykorzystaniu Big Data, zyskują nie tylko przedsiębiorcy, ale także ich klienci, do których dociera większa ilość interesujących ofert.

A jak korzysta na tym konkurencja?

Szeroko zakrojona analityka sprzyja też wzajemnemu poznawaniu się konkurencji. DataBeat oferuje możliwość analizy danych pochodzących z bardzo zróżnicowanych źródeł, począwszy od Google Analytics, poprzez systemy CRM i customer service, a skończywszy na mediach społecznościowych (Facebook, Twitter itp.). Aby zwiększyć przydatność gromadzonych informacji, dodatkowo brane pod uwagę są również te dotyczące konkurencyjnych przedsiębiorstw (przy zachowaniu pełnej anonimowości). Tak dogłębne badanie rynku może rzucić nowe światło na dotychczasową działalność firmy na ich tle. Może też zasugerować kierunki, w których warto się rozwinąć, aby nie zostać w tyle za rywalami.

– Data Beat stworzyliśmy z myślą o potrzebie intuicyjnego podejmowania decyzji w biznesie. Za cel postawiliśmy sobie możliwie jak najczytelniejszą i łatwą w nawigacji wizualizację danych i ich przedstawienie w formie dashboardów tak, by użytkownicy mogli je w sposób naturalny analizować – tłumaczy Grzegorz Gwiazdowski, pomysłodawca i doradca strategiczny DataBeat. – W efekcie dostępne narzędzia tworzą podstawę do szybszego wydobywania, przechowywania, analizowania i udostępniania kluczowych dla prowadzonego biznesu danych, dzięki którym przedsiębiorstwo może podejmować lepsze decyzje – dodaje Gwiazdowski.

Rozwój MSP idzie w parze z postępem technologicznym

Zwiększająca się liczba analitycznych rozwiązań dla firm stwarza coraz to nowsze możliwości rozwoju. Korzystają z nich nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale też te małe i średnie, dla których ciągły postęp do informacji ma kluczowe znaczenie. Gromadzenie różnego rodzaju danych to w dzisiejszych czasach podstawa, która jednak przestała już wystarczać. Dlatego aplikacje takie jak DataBeat pomagają w systematyzowaniu zebranych informacji, aby zwiększyć ich użyteczność. Ułatwiając przedsiębiorstwom wyjście naprzeciw potrzebom klientów, DataBeat przyczynia się do wzrostu znaczenia sektora MSP na polskim rynku.