Zdjęcie artykułu

Strategia, która działa. Hicron podsumowuje rok 2014

2015/05/21 23:02

Hicron, integrator systemów IT, przygotował podsumowanie ubiegłorocznej działalności. Firma po raz kolejny wykonała plan sprzedażowy na poziomie przekraczającym wstępne założenia, przynosząc dochody na poziomie ponad 60 mln zł. Nowe projekty zaowocowały zwiększeniem zatrudnienia o 20 procent, co przyniosło liczne zmiany w strukturze wewnętrznej. Jak wyglądał rok 2014 w Hicron?

Odnalezienie swojej niszy na mocno nasyconym rynku IT jest coraz większym wyzwaniem. Hicron od początku działalności stara się łączyć rozsądne planowanie rozwoju firmy z inwestycjami w najnowsze i najbardziej przyszłościowe technologie.

Uważnie śledzimy rynkowe trendy, wybierając i wdrażając w nasze struktury wyłącznie te rozwiązania, które uważamy za najlepiej rokujące. Zarówno pod względem biznesowym, jak i pod kątem ich wartości dla naszych klientów tak, aby stale przyczyniać się do zwiększania ich przewagi konkurencyjnej. Nasza strategia biznesowa, oparta na dużej odwadze w sięganiu po rzeczy nowe, innowacyjne i jeszcze nie rozpoznane, pozwala nam być stale o krok dalej  niż konkurencja – mówi Remigiusz Efinowicz, Managing Partner w Hicron.

W grupie siła

Na przełomie 2013 i 2014 roku powołano do życia Hicron Group: nową markę, której celem jest systematyczne poszerzanie portfela usług poprzez ścisłą współpracę ze spółkami wdrażającymi najnowocześniejsze technologie IT. Poprzez ten model kooperacji Grupa ma możliwość płynnej wymiany doświadczeń oraz wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom odbiorców z pakietem usług opartych o zaawansowane rozwiązania.

Pierwszą spółką, która zainicjowała powstanie Grupy, jest Rhino – firma specjalizująca się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji rozwiązań Machine 2 Machine (M2M), umożliwiającą bezprzewodową komunikację pomiędzy urządzeniami wspomagającą zarządzanie i kontrolę. Jako kolejne do Hicron Group dołączyły Grinn i Datarino: spółki portfelowe doskonale rokujące na najbliższe lata, skupiające swoją działalność odpowiednio na projektowaniu i produkcji zaawansowanych urządzeń elektronicznych oraz na analizach z zakresu Big Data.

W stronę technologii Big Data zwróciliśmy się w momencie, gdy działania na wielkich zbiorach danych znajdowały się niemal na pograniczu eksperymentu. Nie było to jeszcze jedno z najpopularniejszych pojęć w świecie technologii. W tej chwili, dzięki akcesowi Datarino do Grupy Hicron, pracujemy z czołowymi polskimi specjalistami w tej dziedzinie i już odnosimy pierwsze sukcesy – mówi Michał Guzek, Managing Partner w Hicron.

Hicron sięgał po technologiczne nowalijki już wcześniej. Kiedy na początku 2013 roku utworzono w ramach struktur firmy dział Enterprise Mobility, w powszechnej świadomości biznesu trend ten jeszcze raczkował. Dziś jest to jeden z kluczowych kierunków rozwoju współczesnego biznesu i Hicron wyprzedził „modę na mobile”, z sukcesem implementując te rozwiązania u klientów.

Wdrożenie autorskiej aplikacji Service Advisor znacząco usprawniło pracę u szwajcarskiego importera samochodów AMAG Retail, eliminując papierową dokumentację i skracając czas obsługi, zaś DriveApp – aplikacja mobilna będąca częścią rozwiązania Predictive Marketing for Aftersales – zdobyła główne nagrody w prestiżowym konkursie SAP UX Partner Contest na SAP Automotive Forum.

Finanse na plus

O dobrze obranym kierunku świadczyć mogą liczby. Kolejny rok z rzędu Hicron przekracza plany sprzedażowe, założone wcześniej dla rynku polskiego i światowego. W 2014 roku firma przyniosła dochody rzędu 61,3 mln złotych, co stanowiło 108 procent planu sprzedaży przyjętego na początku roku.

Założone kwoty były bardzo ambitne. Zachęceni sukcesem z roku 2013, kiedy to osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie 150 procent zaplanowanej wcześniej wartości, poprzeczkę na 2014 ustawiliśmy wysoko. Ogromnie cieszy nas fakt, że udało się zrealizować ten cel po raz kolejny – dodaje Robert Stiller, Sales Director w Hicron.

Praca u podstaw

Intensywny wzrost firmy pociąga za sobą konieczność rozwoju struktur wewnętrznych, a także zwiększenia zatrudnienia. W 2013 roku w firmie zatrudnionych było 179 osób, rok później już 223. Do końca bieżącego roku zespół zwiększy się do niemalże 300 osób, z czego większość stanowić będą konsultanci wdrożeniowi i serwisowi.

Nowych specjalistów rekrutujemy niemalże w trybie ciągłym. Stale potrzebujemy ludzi do nowych projektów, ale nie rozpatrujemy ich rekrutacji jako pracy „na chwilę”, wyłącznie do danego zadania. Strategia firmy została starannie zaplanowana na najbliższe lata, decyzję o konieczności utworzenia każdego nowego etatu podejmujemy więc świadomie,  widząc w nim przyszłość i ścieżkę rozwoju dla danego pracownika – mówi Ireneusz Czapski, Managing Partner z Hicron.

2014 rok upłynął także pod znakiem standaryzacji wewnętrznych w Hicron. W firmie położono nacisk na wdrożenie nowych procesów, poprawienie jakości przepływu informacji, a także implementację wewnętrznego, autorskiego systemu zarządzania projektami. – Chcąc stale podnosić jakość pracy, zleciliśmy także badania satysfakcji całego zespołu, aby przeanalizować możliwość wprowadzenia zmian i usprawnień. Wszystkie te działania mają na celu dalszy rozwój firmy w kierunku przyjaznego miejsca pracy, zachęcającego do podejmowania nowych wyzwań zawodowych i czerpania satysfakcji z realizowanych działań – dodaje Paweł Kresak, Managing Partner w Hicron.

Działalność ponad granicami

Choć firma powstała wyłącznie na bazie polskiego kapitału, szybko rozszerzyła działalność na Europę i poza jej granice. Stała intensyfikacja działań na arenie międzynarodowej powoduje, że ponad 60 procent przychodów spółki pochodzi od klientów z zagranicy.

Konsultanci Hicron pracują m. in. dla branży produkcyjnej, retail, FMCG, Life Science, paliwowej oraz automotive. Klientami Hicron są czołowe światowe marki: AmRest, AMAG, PSA Peugeot Citroen, Grupa MAN, czy Volvo Construction Equipment, dla których realizowane są zarówno wdrożenia standardowych modułów SAP jak i autorskich rozwiązań. Jednocześnie firma zapewnia wsparcie serwisowe i bieżący rozwój systemu z pomocą zespołu konsultantów serwisu aplikacyjnego i BASIS.

W ubiegłym roku konsultanci Hicron podjęli realizację kolejnych 18 umów wsparcia serwisowego i 52 umów wdrożeniowych. Prace odbywały się niemal na wszystkich kontynentach, m. in. w Polsce, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, USA, Katarze, Rosji czy na Białorusi.

W przyszłym roku Hicron będzie obchodził 10-lecie funkcjonowania na rynku. Przez ten czas firma rozwinęła się niezwykle dynamicznie. Celem spółki jest dalsze umacnianie rynkowej pozycji w oparciu o najefektywniejsze technologie zgodnie z hasłem „Technical Supremacy”.

Oprócz działań merytorycznych firma stawia także na rozwój swoich pracowników w niestandardowym ujęciu. W aplikacji Endomondo każdy członek załogi może dołączyć do wyzwań biegowych i rowerowych. W wewnętrznej rywalizacji biegaczy pracownicy Hicron pokonali w 2014 roku w sumie niemal 24 tysiące kilometrów. Oprócz spalenia 1 400 000 kalorii pomogli tym samym także potrzebującym – w ramach akcji „Hicron biega dla…” co kwartał wsparcie finansowe otrzymuje wybrany przez firmę beneficjent. Biegacze zbierają pieniądze za każdy pokonany kilometr nie tylko dbając o swoją formę, ale także integrując się w szczytnym celu.

Kontakt dla mediów:

Joanna Sieradzka

PR Specialist Hicron

tel. 664 140 422

joanna.sieradzka@hicron.com

***

Hicron Sp. z o.o. - integrator systemów informatycznych, specjalizuje się w realizacji kompleksowych projektów IT dla dużych firm oraz przedsiębiorstw średniej wielkości. Jako partner SAP Polska, spółka świadczy usługi wdrożeń, rozwoju, serwisu systemów SAP. Hicron projektuje także własne rozwiązania IT, opierając się o najnowocześniejsze technologie SAP, Java, .Net, PHP, Enterprise Mobility.

W firmie pracuje ponad 200 konsultantów. Eksperci Hicron posiadają szerokie doświadczenie w realizacji projektów IT głównie w branżach: automotive, retail, FMCG, energetyka, gazownictwo, produkcja przemysłowa, spożywcza. Spółka działa aktywnie obsługując klientów w Polsce i za granicą. Do jej klientów należą między innymi: Kompania Piwowarska, Grupa MAN, Volvo CE, Netia, Nestle, AmRest, Stelweld i wiele innych. Więcej informacji: www.hicron.com