Zdjęcie artykułu

Comarch pomaga telekomom zaadresować temat Big Data nowym rozwiązaniem, Data Analytics & Monetisation

2015/05/20 21:28

Nowe rozwiązanie w obszernym portfolio systemów BSS/OSS Comarch pozwoli firmom telekomunikacyjnym na generowanie nowych przychodów, dzięki analityce danych, umożliwiającej zastosowanie marketingu precyzyjnego i dostarczanie cennych informacji marketingowych partnerom biznesowym.

Kraków, 20 maja 2015 – W dniu dzisiejszym Comarch, wiodący dostawca usług IT dla firm telekomunikacyjnych, ogłosił wprowadzenie do swojego portfolio systemu Data Analytics & Monetisation. To nowoczesne narzędzie pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych na efektywne przetwarzanie danych z sieci komórkowych i generowanie nowych przychodów, dzięki zastosowaniu marketingu precyzyjnego i dostarczaniu partnerom biznesowym przetworzonych informacji o różnych segmentach klientów.

Narzędzie Comarch Data Analytics & Monetisation ułatwia operatorom przetwarzanie aktualnych i historycznych danych o zachowaniach klientów w sieci, celem wytworzenia automatycznych prognoz dotyczących przyszłych zachowań, potrzeb i preferencji klientów. System pomaga zapobiegać odchodzeniu klientów i zwiększa ich lojalność oraz zadowolenie z usług, dzięki zastosowaniu wbudowanego systemu rekomendacji, który przekłada zebrane dane na spersonalizowane oferty, podpowiada kolejne akcje do wykonania i pozwala na przeprowadzenie kampanii marketingu precyzyjnego oraz tworzenie dopasowanych do potrzeb klienta ofert produktowych. Telekomy mogą wyposażyć przedstawicieli obsługi klienta w gotowe i zautomatyzowane propozycje dla klientów końcowych, wzmacniając swoje działania marketingowe.

Rozwiązanie umożliwia też dostarczanie partnerom biznesowym przetworzonych i anonimowych danych w formie statystyk na temat konkretnych segmentów klientów, co pozwala tym firmom na poprawę działań marketingowych i zwiększenie sprzedaży. System pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych współpracować z miastami, agencjami reklamowymi i usługodawcami, dzięki możliwości oferowania im map ciepła, zagregowanych danych o konsumentach i opcji śledzenia ich ruchów i zachowań w czasie rzeczywistym.

 

Comarch Data Analytics & Monetisation może także pomóc rozwiązać problem użytkowników wyłączających roaming przy wjeździe i wyjeździe z kraju, docierając do nich w czasie rzeczywistym przez wysyłanie wiadomości powitalnych / pożegnalnych (outreach messaging), analizę zachowań i generowanie na tej podstawie personalizowanych ofert.

Istnieje wiele potencjalnych korzyści płynących z wdrożenia Comarch Data Analytics & Monetisation: możliwość dopasowania się w czasie rzeczywistym do oczekiwań klientów, wdrożenie nowych scenariuszy współpracy z partnerami oraz pozyskiwanie konkretnych informacji na temat zachowań klientów, by wymienić najważniejsze zalety – mówi Paweł Kasza, Główny Architekt. – System pozwala firmom telekomunikacyjnym na aktywny udział w rewolucji cyfrowej poprzez zmianę tradycyjnych modeli operacyjnych, co pozwoli na wygenerowanie nowych przychodów.

Comarch – informacje o firmie

Comarch jest dostawcą kompletnych rozwiązań IT dla telekomunikacji. Od 1993 firma wspiera operatorów  na 4 kontynentach w optymalizacji kosztów, zwiększaniu efektywności i transformacjach systemów BSS/OSS. Rozwiązania Comarch są połączeniem bogatych funkcjonalności z dużymi możliwościami dopasowania ich do potrzeb klienta, uzupełnionych o szeroką gamę usług. Elastyczne podejście firmy do realizacji projektów oraz różne modele wdrażania systemów umożliwiają operatorom na całym świecie wprowadzanie inteligentnych rozwiązań sieciowych, zwiększanie satysfakcji klientów i sprawne uruchamianie nowych usług cyfrowych, takich jak cloud oraz machine-to-machine (M2M). Tą strategią Comarch zdobył zaufanie i lojalność klientów wśród których znajdują się tak uznane marki jak: Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN and MTS.

Więcej informacji na stronie: www.telekomunikacja.comarch.pl

Biuro Prasowe Comarch  - Sektor Telekomunikacji

Małgorzata Siwiec

E-mail: pr-telecom@comarch.com