Zdjęcie artykułu

Fabryki Audi gotowe do wdrożenia mobilności elektrycznej

2016/01/21 18:27

·       W roku 2018, koncern uruchomi w Brukseli seryjną produkcję samochodów elektrycznych

·       Produkcja nowych modeli w Martorell i w Győr

·       Prezes zarządu Audi Rupert Stadler podkreśla: „Zwiększamy naszą wydajność i konsolidujemy kluczowe kompetencje“

 

Audi przygotowuje sieć swoich fabryk na całym świecie do wdrożenia założeń mobilności przyszłości.
W roku 2018, w Brukseli rozpocznie seryjną produkcję SUV-a napędzanego wyłącznie energią elektryczną. Zakłady te będą również wytwarzać akumulatory na potrzeby nowego modelu. Produkcja A1 zostanie przeniesiona z Belgii do hiszpańskiej fabryki Audi w Martorell, a Audi Q3 produkowane obecnie w Hiszpanii, w przyszłości będzie wytwarzane w węgierskim Győr.

Rotacja modeli przyniesie korzyść wszystkim filiom globalnej sieci produkcyjnej Audi. „Nowy podział zwiększy wydajność naszej produkcji i wzmocni wszystkie zaangażowane w ten proces strony“ – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.
„W ten sposób wzmacniamy synergię wewnątrz Grupy Volkswagen
i konsolidujemy kluczowe kompetencje.” Decyzje dotyczące miejsc produkcji poszczególnych modeli zabezpieczają miejsca pracy i są kolejnym krokiem na drodze internacjonalizacji sieci produkcyjnej.

Począwszy od roku 2018, Audi Brussels będzie jedyną fabryką produkującą pierwszego, w pełni elektrycznego SUV-a spod znaku czterech pierścieni, przeznaczonego na rynki całego świata. Pojazd studyjny Audi e-tron quattro concept, zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej IAA 2015, ukazuje wyraźnie, jak będzie wyglądał samochód produkcji seryjnej. Sportowy, elektryczny SUV, zajmie w gamie modelowej Audi miejsce między Q7, a Q5. Wyposażone
w gwarantujący duży zasięg akumulator i trzy silniki elektryczne Audi e-tron, charakteryzuje się sportowym zacięciem, wysoką dynamiką oraz doskonałą wydajnością. Dzięki zasięgowi ponad 500 km i dzięki możliwości szybkiego ładowania akumulatorów, samochód ten jest praktyczny i funkcjonalny
w codziennym użytkowaniu.

Zakłady w Brukseli będą też prowadzić własną produkcję akumulatorów. Stają się tym samym kluczową w Grupie Volkswagen fabryką wdrażającą założenia mobilności elektrycznej.

W ramach działań restrukturyzacyjnych zmienią się również miejsca wytwarzania znanych już modeli Audi. Produkowane dotąd w Brukseli Audi A1 będzie
w przyszłości składane w hiszpańskich zakładach Seata w Martorell, a Audi Hungaria w Győr przejmie produkcję Audi Q3, wytwarzanego dotychczas w Hiszpanii.
W węgierskiej fabryce produkowane są w tej chwili cztery inne modele Audi: Audi A3 Limousine, Audi A3 Cabriolet, Audi TT Coupé i Audi TT Roadster. 

 

Volkswagen Group Polska sp. z o.o.

 

Grupa Audi, skupiająca marki Audi, Ducati i Lamborghini, jest jednym z najbardziej utytułowanych producentów samochodów i motocykli w segmencie premium. Produkty koncernu obecne są na rynkach ponad stu krajów całego świata, a produkcja odbywa się w 16 fabrykach w 12 państwach. W drugiej połowie roku 2016, Audi rozpocznie produkcję modelu Q5 w  San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są: quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy).

W 2014, ostatnim pełnym roku finansowym, Grupa Audi dostarczyła do klientów około 1,74 miliona pojazdów marki Audi, 2530 sportowych samochodów Lamborghini i około 45 tysięcy motocykli marki Ducati. W tym samym roku, Audi AG osiągnęło przychody w wysokości 53,8 miliarda Euro, a zysk operacyjny wyniósł 5,15 miliarda Euro. Obecnie, na całym świecie koncern zatrudnia ponad 80 tysięcy osób, z czego 58 tysięcy zatrudnionych jest w Niemczech. Audi koncentruje swe działania na nowych produktach i zrównoważonych rozwiązaniach technicznych, ukierunkowanych na przyszłość mobilności.