Zdjęcie artykułu
Link linkowi nierówny, czyli o strategii link buildingu

Naturalne i nienaturalne, wewnętrzne i zewnętrzne, pochodzące z Internetu A oraz B...

Link linkowi nierówny, czyli o strategii link buildingu

2015/12/17 13:05

...mowa o linkach, czyli jednym z głównych segmentów pozycjonowania. O czym należy pamiętać, by realizować strategię link buildingu wedle dobrych praktyk?

Trochę teorii

Link to, najprościej mówiąc, odsyłacz HTML, kierujący do danej strony www lub dokumentu. Za wartościowe uznaje się takie, które prowadzą do wiarygodnych źródeł i pomagają zapewnić wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Te wewnętrzne odsyłają użytkownika do innego miejsca w obrębie danej strony internetowej. Może to być np. odnośnik do zakładki kontakt w treści artykułu. Linki zewnętrzne natomiast dzielimy na przychodzące, czyli kierujące do pozycjonowanej witryny z innej strony lub wychodzące, działające odwrotnie. Kolejna klasyfikacja dotyczy wartościowania ruchu. Najbardziej pożądane, linki naturalne, funkcjonują na zasadzie promowania strony przez zewnętrzny podmiot. Z kolei, stosowanie odnośników nienaturalnych wiąże się z ryzykiem otrzymania kary od wyszukiwarki. Bazują bowiem na sztucznych mechanizmach, których celem jest manipulacja pozycji w Google'u.

Internet A

Umowny podział Internetu na A i B to klasyfikacja nieznana przeciętnemu Internaucie. Sieć A jest stworzona „pod wyszukiwarkę”, a więc dla potrzeb działań SEO. Sztuczne przedsięwzięcia, które rzadko interesują użytkownika, mają za zadanie wymianę linków między witrynami. - Wyróżniamy kilka najpopularniejszych praktyk stosowanych w ramach Internetu A – mówi Jakub Lisiecki, koordynator ds. pozycjonowania w firmie EACTIVE zwiększającej widoczność firm w Internecie. - SWL (System Wymiany Linków) polega na zautomatyzowanej wymianie odnośników między witrynami, a Pressel pages to katalog artykułów dotyczących działalności firmy i kierujący do pozycjonowanej witryny. Istnieją też zaplecza - a więc serwisy zakładane w celu pozycjonowania danej strony. Popularne są również katalogi z wizytówkami firm wraz z odnośnikiem do strony www, a także fora i blogi tworzone przez specjalistów SEO, służące pozyskiwaniu jak największej liczby linków – tłumaczy Jakub Lisiecki z EACTIVE.

… i B

Pozyskiwanie linków z Internetu B, czyli „Internetu użytkowników”, jest trudniejsze od, wspomnianych wcześniej, działań zautomatyzowanych. Honorowane przez wyszukiwarkę są przede wszystkim odnośniki dodawane ręcznie lub uzyskane na skutek bezinteresownego reklamowania strony przez innych użytkowników. Wyższa wartość linków wiąże się też z koniecznością poświęcenia większych nakładów pracy. - Dobrym sposobem na pozyskanie wartościowych linków jest prowadzenie bloga i tworzenie unikalnych treści. - wyjaśnia koordynator SEO w EACTIVE. - Z perspektywy dążenia do uzyskania odnośników wysokiej jakości, korzystne są też artykuły sponsorowane, publikowane na zaufanych stronach oraz okazjonalne wpisy na innych blogach. Dobrze jest także wykorzystać potencjał mediów społecznościowych i akcji marketingowych – dodaje. Przede wszystkim istotne jest jednak, by być ekspertem w swojej branży i komunikować to w przestrzeni internetowej. Wówczas link będzie wartością dodaną, co zaprocentuje również w kontekście działań SEO.

Warto dodać, że budowanie marki widocznej w sieci nie powinno ograniczać się  do stosowania półśrodków, którymi nazwać można działania wyłącznie w obrębie Internetu A. Niezbędne będzie tworzenie pełnego obrazu marki za pomocą akcji marketingowych, content marketingu czy mediów społecznościowych. Link building jest tylko jedną ze składowych strategii budowania widoczności w przestrzeni internetowej, która wyłącznie realizowana kompleksowo, przynosi wymierne korzyści.

EACTIVE
#wiemyjak
Zwiększamy widoczność w internecie