Zdjęcie artykułu

Zastosowanie Big Data sposobem na efektywną komunikację z klientem

2015/11/26 16:16

Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z partnerami biznesowymi to ważny element relacji między przedsiębiorstwami. Każdy profesjonalista jednak wie, że tak samo ważna jest komunikacja z klientem. Poprzez interakcje uwzględniające takie działania jak np. mierzenie poziomu zadowolenia ze świadczonych usług oraz wzbudzanie zainteresowania nowymi ofertami, można stworzyć wokół firmy stopniowo powiększające się grono wiernych konsumentów. Niestety w rzeczywistości jest to o wiele bardziej skomplikowany proces, niż mogłoby się wydawać. Na szczęście można go uprościć, dzięki zastosowaniu mechanizmów Big Data.

Kluczem do sukcesu jest wysyłanie klientom komunikatów dostosowanych do ich faktycznych potrzeb i zainteresowań. Aby je poznać, warto przyjrzeć się informacjom, w które zaopatrują nas sami konsumenci. Większość wiadomości, potrzebnych do wykonania analizy komunikacji na linii przedsiębiorstwo-klient, znajduje się w firmowych bazach danych. Ich analiza to element bardzo często pomijany w procesie tworzenia komunikatów, ze względu na brak odpowiednich narzędzi do jej przeprowadzenia. Jak można temu zaradzić i zwiększyć skuteczność interakcji pod kątem marketingowym?

DataBeat czyli analityka marketingowa

Bazy danych Big Data, w których przechowywane są podstawowe informacje na temat konsumentów, mogą wbrew pozorom wiele powiedzieć o kierunku, w jakim należy rozwinąć komunikację prokliencką. Aby w pełni wyczerpać ich potencjał, warto skorzystać z aplikacji służących zaawansowanej analizie danych biznesowych, takich jak współfinansowany ze środków Unii Europejskiej projekt DataBeat. Dzięki możliwościom przez niego stwarzanym, sporządzanie zestawień posiadanych informacji z danymi pochodzącymi z zewnętrznych baz rekordów staje się bardzo łatwe.

Głównym przeznaczeniem tej innowacyjnej aplikacji jest generowanie złożonych i przejrzystych wizualizacji informacyjnych, służących badaniu konkurencji oraz środowiska konsumenckiego. DataBeat umożliwia wygodne wydobywanie, przechowywanie, analizowanie i udostępnianie kluczowych danych dotyczących klientów, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą w bardziej efektywny sposób nawiązywać z nimi komunikację. Warto także podkreślić, że na współczesnym rynku biznesowym DataBeat wyróżnia fakt, że mogą z niej korzystać zarówno duże firmy, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa; profesjonaliści oraz początkujący biznesmeni. Wszystko dzięki łatwości obsługi i intuicyjnemu interfejsowi użytkownika.

Między przedsiębiorstwem a klientem

Niewątpliwą zaletą aplikacji takich jak DataBeat jest możliwość skutecznego pośredniczenia między ofertą przedsiębiorcy a potrzebami klienta. Nawet najbardziej podstawowe informacje dotyczące zainteresowań, miejsca zamieszkania i wieku danego konsumenta, są w stanie stworzyć większy obraz, ułatwiający dopasowywanie konkretnych rozwiązań do wybranych rekordów z baz danych. Dlatego aplikacje takie jak DataBeat są w tym procesie nieodzowne – pomagają w systematyzowaniu zebranych informacji, zwiększając ich użyteczność i ułatwiając firmom wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy jest bardziej efektywna komunikacja, a w dłuższej perspektywie – poszerzenie grona osób zainteresowanych usługami świadczonymi przez przedsiębiorstwa.